Хімія

Азіатська косметика: навіщо поширювати міфи?

Періодично ми отримуємо скріншоти постів “Інстаграм-експертів” і навіть іноді відповідаємо на нашій сторінці в Facebook. Але настав час просто написати пост, щоб розставити всі крапки над “i”, тому що немає сил боротися з мракобіссям. Звичайно, дуже хочеться написати щось в дусі “це хайповие пости із закликом поставити” + “в коментарі, щоб підняти публікацію вище, блогери на цьому заробляють” і т.п. Але ми ж ніби як теж заробляємо, тому я лише постараюся грамотно рознести в пух і прах це bullshit.

Отже, трохи вступної інформації. В кінці листопада в Гонконзі пройшли дві виставки – Cosmopack Asia і Cosmoprof Asia, які вважаються одними з основних в індустрії краси азіатського регіону. В цьому році статистика така: 83800 відвідувачів з 135 країн і 2877 компаній. (Джерело)

У цьому році на виставці були озвучені п'ять основних трендів у розвитку косметичного бізнесу в країнах Азії.

Традиція і природа. Дружність навколишньому середовищу, натуральність і органічність компонентів – одна з домінуючих тенденцій з усіх, представлених на Cosmoprof Asia 2017. Споживчий попит на натуральну косметику сильно зростає в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні. Багато з австралійських і новозеландських брендів, представлених в Cosmoprof Asia, ґрунтуються на природності як на ключовому факторі успіху, особливо в області догляду за дітьми, догляду за шкірою, а також в сфері сонцезахисних засобів. У Китаї в умовах швидкої індустріалізації і урбанізації інтерес до натуральних продуктів, які сприймаються як більш здорові, поєднується з певною ностальгією по відношенню до мудрості предків – багато торговельних марок черпають натхнення в традиційній китайській медицині. Якщо говорити про Китай, то тут, втім, не варто забувати про те, що в цій країні заборонено імпорт косметики без тестування на тваринах, тому їх екологічність особисто для мене під питанням.

Маски для обличчя. Відповідно до недавнього дослідження Mintel, в 2016 р на Азіатсько-Тихоокеанський регіон припадало 76% всіх світових релізів косметичних масок, за ним слідують Європа (16%) і США (8%). В даний час цей продукт часто використовується в багатьох програмах по догляду за шкірою для всіх споживачів. На Cosmoprof Asia були представлені косметичні маски різних брендів і кожного типу (гідрогель, листова маска, біоцеллюлоза), а також для будь-якої конкретної області особи (ніс, підборіддя, щоки, очі, губи). Аналітики стверджують, що спостерігається активне зростання сектора чоловічих масок для волосся.

Престижні бренди. Прагнення азіатських споживачів до “білої шкірі” призвело до того, що жінки цього регіону стали кращими споживачами в світі, що займаються самоосвітою і вірять в ефективність продукту і важливість інвестування в догляд за шкірою і косметику. За даними Euromonitor International (це найвпливовіша аналітична компанія в світі), це призвело до системного зростання збуту засобів для догляду за шкірою в регіоні, зокрема, особливу динаміку зростання представив преміальний сегмент уходовой косметики.

Міське забруднення. З початку 2010 року кількість продуктів по догляду за шкірою, які можна використовувати для боротьби з шкідливим впливом забруднення навколишнього середовища, постійно збільшувалася в Азії, де ця тенденція виникла до поширення по всьому світу. “Споживачі зацікавлені в більш здоровою, щасливою і збалансованої життя. Вони хочуть протиотрути для забруднення навколишнього середовища, а також більш зелені, більш сприятливі для людей міста “, – заявив Метью Креб, директор з досліджень в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні в Mintel.

Зростання чоловічого косметичного сегмента. Згідно з недавнім огляду Ради розвитку торгівлі Гонконгу, 63% китайських споживачів-чоловіків заявляють про використання молочка, що очищає, лосьйону або крему для обличчя. Демографічні дані також показують, що політика однієї дитини в поєднанні з тим, що китайські батьки більш зацікавлені в народженні хлопчиків, привела до того, що чоловіків стало народжуватися на 25-30 млн. Більше, ніж жінок за останні 30 років. Багато китайських чоловіки ніколи не одружуються. Наслідком цього є підвищена увага чоловіків до своєї зовнішності.

Згідно зі звітами все тієї ж Euromonitor International, на ринку краси Азіатсько-Тихоокеанського регіону були досягнуті середньорічні темпи зростання в 6% за останні роки, а 51% світових продажів доводиться на цей регіон. Зволожуючі креми для обличчя продовжують забезпечити найбільшу частку прибутку на азіатському ринку косметичних продуктів, вартість якого становить майже $ 19 млрд. Крім того, сегмент масок для обличчя став джерелом значної частини зростання збуту, досягнувши середньорічного темпу в 13% (2012-2017 рр.), що склало $ 5 млрд. продажів. В Азії масовий сектор товарів по догляду за шкірою виріс на 6% протягом того ж періоду, що призвело до зниження частки ринку продукції преміум-класу. Euromonitor International також представила ряд зростаючих тенденцій в області “внегендерной” краси – не прив’язаної тільки до чоловічої або жіночої статі. По всій Азії все більше чоловіків експериментує з продуктами, які традиційно використовуються виключно жінками, в той час як зростає число споживачів, бажаючих “персоналізувати” продукти за своїми індивідуальним смакам.

Торкнувшись швидкого зростання сегмента декоративної косметики, Euromonitor показала, що Азія також лідирує на світовому ринку завдяки тому, що на неї довелося $ 15 млрд. В минулому році. В Азіатсько-Тихоокеанському регіоні тональні основи і маскують олівці є найбільшою категорією в сегменті, складаючи майже $ 5 млрд.

Тепер перейдемо до розвінчанню міфів і страхів

У азіатських брендів немає своїх лабораторій, вони просто купують інгредієнти, змішують і продають, а європейські марки створюють своє для себе.

Отже, інформація, яка розчарує багатьох: майже половину всієї декоративної косметики і великий відсоток уходовой косметики в світі випускають на заводах компанії Intercos. Італійська компанія Intercos S.p.A. P. була зареєстрована в 1972 році Даріо Джанандреа Феррарі (так, тим самим!). Її головні штаб-квартири розташовуються в Італії, проте компанія має науково-дослідними центрами, виробничими ділянками і маркетинговими офісами в Північній Америці, Південній Америці, Європі та Азії (в Південній Кореї і в Гонконзі). На інновації компанія витрачає 145 мільйонів євро в рік. Intercos розробляє і виробляє косметику (декоративні продукти, олівці, лаки для нігтів, засоби для догляду за шкірою) для найвідоміших косметичних брендів, серед яких Chanel, Dior, Mary Kay, Estee Lauder і багато інших. Вона займається дослідженням і розробкою нових формул, виробництвом і «проектуванням» модних трендів, а також має компанію з виробництва упаковки. У компанії є спеціальна дослідницька команда Blue Sky, що працює без конкретних завдань від замовників. Вона проводить спільні дослідження – в медицині, дерматології, хімії, біології.

Якщо говорити про азіатському регіоні, то в даний момент в Кореї, Японії та Гонконгу зосереджені найпрогресивніші сировинні виробники, інгредієнти у яких закуповують багато європейські бренди. Багато років тому я спілкувалася з засновницею бренду Meder Beauty тійно Орасмяе-Медер, яка протягом кількох років була лікарем-експертом в комісії по косметичної безпеки при Європарламенті. Вже тоді вона розповідала про те, що Японія лідирує на ринку з виробництва натуральної сировини, і вона літає туди на закупівлі для виробництва продуктів свого бренду.

Азіатські бренди дешево коштують і мають відповідну якість.

Найдорожчий крем made in Japan або made in Korea варто більше 1000 $. Популярні в Україні “Пандочка”, “ягідки”, “капкейкі” та інша няшность – це косметика для підлітків і жінок до 25 років. Специфіка б’юті-ринку в Азії така, що він чітко ділиться за віковими сегментами: вважається, що чим старше жінка, тим більш дорогу косметику вона може собі дозволити. Не потрібно чекати вау-ефекту від “Пандочка” в банку – вона не покликана стерти вікові зміни.

Є й інші маркетингові особливості. Наприклад, коли я потрапила в Південну Корею, виявилося, що мені вигідніше закупити опт на експорт в Кореї, ніж в сеульському магазині, тому що ценнобразованіе для внутрішнього і зовнішнього ринку дуже відрізняється. Так, знаменитий нічний маска Elizavecca коштувала там 30 $ до Сейлем і 17 $ – після. Крім цього, українські продавці в масі не можуть собі дозволити тримати великий склад з дійсно дорогих продуктів, тому вітчизняний ринок заповнений копійчаними брендами, створеними під експорт, на кшталт 3W Clinic або Mizon, які не продаються в Кореї оффлайн.

Ну, і вишенька на торті. Чому у нас і в сусідній Росії так багато брендів, що не гуглити на інших мовах? Тому що в Кореї є багато компаній, що створюють бренди з нуля під замовлення: упаковка, наповнення, маркетинг і все-все. Грубо кажучи, ми можемо створити марку Hitomi і займатися її просуванням на ринку.

Продавці азіатської косметики пишуть, що косметика повністю натуральна.

Тут і коментувати нічого: термін придатності натуральної косметики (якщо це не масло або мило і т.п.) – місяць. Те, що пишуть продавці, нехай залишається на їх совісті і довірливості покупців.

У корейській косметиці багато інгредієнтів, які заборонені в Європі.

Між Південною Кореєю і ЄС давно підписана угода про те, що імпорт з Кореї не вимагає сертифікації (дослідження на безпеку) косметики в країнах ЄС. А це значить, що всі компоненти в корейських продуктах не заборонені в ЄС. Корейська косметика давно представлена в Sephora в великому асортименті.

Шкіра азіаток інша, нам не підходять їхні кошти.

Азіатки мають велику схильність до пігментації, проте їхня зацикленість на відбілюванні пов’язана ще і жовтуватим пігментом шкіри від народження, що йде врозріз з канонами краси. Якщо проводити паралелі, то їх пристрасть до білизни можна порівняти з пристрастю українок (а також шведок і нідерландок, наприклад) до засмаги.

Крім цього, шкіра у людей монголоїдного типу містить більше колагену і керамідів, особа – велику жировий прошарок, а також вони старіють по мускульного типу. Все разом дає їм фору в відтягування зовнішнього старіння в 10 років, якщо порівнювати з європейцями. Тому вони довго не потребують антивікових засобах.

Разом з тим механізми догляду за шкірою і інгредієнти однакові у всьому світі. Якщо потрібно зняти косметику, використовуються масло, молочко, бальзам, для очищення – пінка, для зволоження – гіалуронова кислота, для відбілювання – ніацинамід, вітамін С, ретинол і кислоти. Якщо провести паралель зі стоматологією, то щоб полікувати зуб, спершу потрібно очистити зазнали карієсу порожнини, протратравіть, висушити, поставити пломбу – і в Африці, і в Китаї, і в Києві.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.